Thursday, July 13, 2006

MURAKAMI HARUKI


最近在溫哥華的大統華買了一本 [舞舞舞] ,根據書上的寫法,出版日期是一九八八年,也就是在我十八年前的時候的出版物。那時候我八歲。這本書延續了 [尋羊冒險記] 中的某些劇情和人物,而這是在我看了才知道的事情。The novel of Murakami Haruki is easy to read for me, but after knowing this, I regarded that not all people feel comfortable with this. I recently picked this up for my boring morning, and also using my "bathroom time" to read this novel. It occured to me that the "language" of MURAKAMI just fits my soul.....說起來也許有點文謅謅,但是真的就是這麼一回事。


於是,就在剛剛,我把這本書看完了。真正開始看這本書大概一個星期前,斷斷續續集中注意力的看,則是在這兩天。(忘了說,這本書分成上下兩冊,我只買了上,看完的當然也只有上。)

找到步調就好,就跳舞跳下去吧。

No comments: